Két évtizedes szakmai tapasztalatom alapján tudom, hogy az informatikai projektek eredményével az ügyfelek és a felhasználók sok esetben nem maradéktalanul elégedettek .
Egyszerűbb esetben pótmunkákkal javítható a probléma, és/vagy kötbér fizetési kötelezettség keletkezik.
Rosszabb esetben hosszú pereskedés veszi kezdetét, ami az ügyfél számára elhúzódó fejlesztést és költségnövekedést, a szállító számára extra munkát, költséget és presztízs veszteséget jelent.
A későbbi viták és peres ügyek megelőzésére, már a konfliktus kialakulásának kezdeti szakaszában indítható
Szakértői Mediációs Eljárás.
Szakértői Mediációs Eljárás.
Előnye ennek a megoldásnak, hogy megelőzhető a felek közti viszony elmérgesedése, és szakértői támogatással könnyebben lehet mindkét fél számára elfogadható megoldást találni.
A közvetítői tevékenységről szóló 2002. évi LV. törvénynek megfelelően az eljárás során titoktartási kötelezettségem van, és köteles vagyok a felek között pártatlanul közvetíteni.
Nagy előnye a mediációs vitarendezésnek, hogy a bírósági eljárásoknál olcsóbb és gyorsabb megoldást biztosít, valamint lehetővé teszi olyan egyedi vállalások írásba foglalását, amelyek egy bírósági eljárás során nem merülnek fel.
A közvetítőnek a jogvita eldöntése, hanem kölcsönösen kedvező megállapodás elérése a feladata.
A két fél kérheti a megállapodás bíróság vagy közjegyző általi jóváhagyását, ami ez által kötelező érvényű és végrehajtható lesz.
Szakértőként objektíven értékelem a helyzetet, felmérem az ügy erős és gyenge pontjait, a lehetséges kimeneteket, a felek kérésére javaslatokat teszek és szakmai véleményt fogalmazok meg.
Mediátorként az eljárás során a mindkét fél szükségleteit kielégítő megoldás elérésén dolgozom. Olyan kommunikációs eszközöket alkalmazok, amelyek segítenek, hogy a felek feszült helyzetben is indulatok nélkül tudják megfogalmazni szükségleteiket a konszenzusos megoldás kialakításához.