Generációváltás és generáció váltás

Több tízezer hazai vállalkozás tulajdonosa és/vagy vezetője éri el a nyugdíjkorhatárt a következő években, az őket követő legújabb generáció már megjelent a munkaerőpiacon, ők a világot már teljesen másképp látják. Hogyan tudnak együttműködni? Mi ad át az előző, és mit kér az új generáció?
Dinnyés Consulting - Generációváltás

Háttér

A magyar gazdaság harmadát érinti a generációváltás

A rendszerváltás után több ezer vállalkozást alapított az az akkor harmincas-negyvenes korosztály, amely napjainkban éri el a nyugdíjkorhatárt. Ezek a vállalkozások jelentős szerepet látnak el nem csak a hazai gazdaságban, de a tulajdonosok családjának életében is.

A generációváltás professzionális előkészítése és lebonyolítása ezeknek a cégeknek a számára szükségszerű a túléléshez, és egyben lehetőség a megújulásra.

Generációváltás - Dinnyés Consulting - Coaching I Mediáció I Tanácsadás

RÉSZLETESEN

Mivel jár a generációváltás?

Kihívások

Egy évtizedek alatt felépített vállalkozás – akár egy sarki közért, akár egy nagyvállalat – óriási érték az alapító szemében, nehezen válik meg tőle, biztos akar lenni abban, hogy jó kezekbe kerül. Fel kell készülnie arra, hogy eljön a nap, amikor más szerepben lép be a cég kapuján, felszabadul a felelősség alól, és több ideje lesz, amit másra tud fordítani. El kell fogadni, hogy az átvevő hibázni fog, és néha hagyni kell hibázni, hogy tanuljon, de a céget ne veszélyeztesse. Ez nagy felelősség.

Az új generációk sok mindent másképp látnak, mint az alapítók. Ha átveszik az irányítást gyakran másképp tervezik az vezetést, sőt akár a vállalkozás profilját is megváltoztatják. Felül kell vizsgálniuk a cég stratégiáját, értékelni kell a beszállítókat és a munkatársakat, fel kell mérni az eszköz- és ingatlanállományt, az informatikai hátteret, a személyi állományt, a szellemi tulajdont stb. Szükség esetén újra kell tervezni a cég jövőjét, arculatát.

A két megközelítés külső, szakértői segítség nélkül konfliktushoz vezet, esetenként anyagi gondokat is okoz.

Megoldások

Coaching

  • Az átvevő(k) felkészítése a vezetői és/vagy tulajdonosi szerepre
  • Az átadó felkészítése a nyugdíjas időkre
  • A munkatársak felkészítése az új vezetésre

Mediáció

  • Ki milyen feltételekkel veszi át a céget?
  • Tulajdonos vagy vezető legyen a családtag?
  • Milyen állapotban legyen a cég átadáskor
  • A testvérek szerepe a cég életében
  • Külső szereplő (pl. ügyvezető) bevonása

Tanácsadás

  • Családi alkotmány készítése, örökösödés
  • Cégértékelés, átvilágítás
  • Stratégia alkotás
  • Vállalkozási forma átalakítása
  • Digitális transzformáció
  • Finanszírozási lehetőségek
  • Pályázatok

Mit nyer, aki velem készíti elő, és hajtja végre a generációváltást?

Egy élet munkája

A család
jövője 

Átvevő

Stabil
alapok

Átadó

Boldog
nyugdíjas évek

Nyugodt vasárnapi ebédek

100%

Kategóriák

Olvasásra javaslom

Instagram

A cikkek írója

Dr. Dinnyés Álmos

Tanácsadó, Coach és Mediátor

Dr. Dinnyés Álmos PhD Coach I Mediátor I IT tanácsadó

Az elmúlt évtizedekben hazai és nemzetközi környezetben szereztem vezetői tapasztalatokat, dolgoztam a versenyszférában és a közszférában is. Munkáim sokfélék voltak, de többnyire valamilyen szervezeti változáshoz kapcsolódtak: átszervezés, informatikai rendszer bevezetés, válságmenedzsment.

További érdekességek, további cikkek a blogban

Jeleztem - Dinnyés Álmos - Coach I Mediátor I Tanácsadó

Jelzem…

Veszélyes szavaink 2.
Projektekben, coaching során és kommunikációs tréningeken gyakran hallom ügyfeleimtől, partnereimtől, hogy jeleztek valamit, de nem történt semmi. Csak jeleztek…

Dinnyés Consulting - Coaching

Kicsit…

Az elmúlt hónapokban feltűnt, milyen gyakran „kicsitezünk”. A médiában, a közbeszédben és az coaching során is. Eleinte csak furcsállottam, majd figyelni kezdtem, mit is jelent. Coaching során ha rákérdezek, miért „kicsit” valami, meglepő mélységekbe sikerül bepillantani, új utakat lehet találni, vagy éppen új felismerések jönnek.

Dinnyés Consulting - Coaching

Kell

Projektekben, coaching során és kommunikációs tréningeken gyakran hallom ügyfeleimtől, partnereimtől, hogy jeleztek valamit, de nem történt semmi. Csak jeleztek…